Tuesday, May 26, 2009

Usaha hidupkan komunisme


Share/Bookmark

SUBANG 26 Mei – Kementerian Pertahanan mengesahkan terdapat beberapa kumpulan di negara ini dikesan cuba menghidupkan ideologi dan nilai-nilai komunisme. Menterinya, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, gerakan itu kini dipelopori badan-badan tidak berdaftar dan tidak kurang juga dari kalangan parti politik.

“Ada semacam usaha yang berbau komunis cuba dihidupkan oleh badan-badan yang tidak berdaftar dan kami dapat hidu. Ada juga yang cuba menghidupkannya melalui parti politik,” katanya pada sidang akhbar selepas melakukan lawatan kerja ke beberapa kemudahan di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) di sini hari ini.

Ahmad Zahid mengulas kenyataan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim mengenai penyebaran sentimen komunisme di negara ini yang disuarakan beberapa pihak.

dipetik dari utusan.com


Rashid Maidin, Chen Ping & Chen Tien


Chin Peng tiada apa-apa jasa pada Negara Malaysia ini dan tak perlu dibawa pulang ke Malaysia seperti yang dicadangkan oleh Parti Gerakan yang memang saja melupakan sejarah negara dan seolah2 ingin memadam kisah kekejaman komunis. Mereka-mereka ini cuba mengambil kesempatan atas dasar Satu Malaysia yang di laung2kan oleh Perdana Menteri.

Rundingan Baling pada 1955 dengan angkuhnya Chin peng menolak perjanjian damai dan pengampunan yang akan diberikan oleh Kerajaan Malaysia semasa itu di pimpin oleh Tunku Abdul Rahman. Adakah manusia angkuh seperti ini ingin di bela?????? apa perlunya?????? kemungkinan kesan buruk dari fahaman ini akan menular semula dan akan menjejaskan keselamatan negara...........

Ramai tentera yang terkorban dan tercedera akibat kegiatan keganasan komunis ini adalah terdiri dari bangsa Melayu dan Bumiputra Sabah dan Sarawak yang bermati-matian mempertahankan kemerdekaan ini dan sewenang-wenangnya bangsa cina yang kurang berkorban nyawa untuk tanah air ini ingin membawa kembali si Chin Peng. Ada Udang di sebalik mee wantan ????????????




Mangsa ledakan jerangkap komunis dan kesannya hingga hari ini. Terima kasih kepada pejuang dan wira bangsa yang telah berjuang mari lah kita sama2 menghargai mereka ini.


Share/Bookmark

3 comments:

Kumpulan RajaMenangis said...

Orang Melayu ada bahasanya tersendiri jika mana-mana pihak mencabar agama Allah swt, dan kedaulatan Raja Melayu dan pribumi di Tanah Melayu yang menjalankan kehidupan dengan murni, tertib, beradap, berpakaian tertib di Tanah Melayu.

Jika mana-mana pihak mencabar Islam, Muhammad SAW, Raja dan adat Melayu, ketuanan Melayu, maka jawabnya mereka boleh pergi mampus.

adan_baek said...
This comment has been removed by the author.
adan_baek said...

bercakap tentang komunis..
kita tak dapat lari dari mengaitkan ideologi tersebut dengan fahaman sosialis...

apakah tindakan yang kita perlu laksanakan untuk menentang tentang para sosialis ini???