Monday, August 16, 2010

Cina Tamak


Share/Bookmark Kongres Ekonomi Cina mahu pemilikan ekuiti bumiputera di kurangkan sedikit demi sedikit. Gila ker apa cina kat malaysia ni...tak cukup2  dah korang baham segala kek ekonomi kat  Tanah Melayu ni masih tak cukup??? Mungkin mereka ni nak tengok Melayu merempat minta sedekah baru mereka berpuas hati. Sedangkan hambir 80% ekonomi mereka pegang dan 10 orang jutawan 8 adalah bangsa Cina.

Inilah realiti dan sikap bangsa Cina memang sangat tamak dan sekiranya mereka memerintah melayu akan merempat macam di Singapura. ini kira cina yang berpakat dengan kerajaan sekarang bayangkan kalau DAP lagik macam sampah kita dilayannya. DAP tetap bersikap komunis dari dulu kini dan akan datang.

Perdana Menteri mencadangkan perkongsian perniagaan dan awal2 lagi CHua Soi lek suruh mengikut merit apa maknanya???? mereka bukan ikhlas pun sebenarnya.

Semoga orang Melayu sedar erti perpaduan dan bersatu hati semoga Malaysia Tanah Melayu ini kekal untuk hak milik orang melayu dan semoga kekal kerajaan melayu yang telah beratus tahun memerintah nusantara ini.
Share/Bookmark

17 comments:

man s cekak said...

Syabas tuan menyedarkan orang melayu

gagasan_warisan said...

Tq man..sama2 ingat mengingati...

AbuHakeem said...
This comment has been removed by the author.
AbuHakeem said...

salam,

betul apa yg tuan utarakan... selagi melayu itu dipecahbelahkan... sedikit demi sedikit, hak kita akan digadaikan secara tak sedar... sekarang bukan hak material sahaja yg digadaikan, malah sejarah juga digadaikan atas desakan cina!

memang tepat istilah yg tuan gunakan. Cina UMAT PALING TAMAK didunia!

gagasan_warisan said...

terima kasih tuan abu hakimm ...setuju dengan komen anda.

en_me said...

muger2 negara akan tetap aman damai sentosa senantiasa sejahtera..

salamm ramadhan tuan..

gagasan_warisan said...

amin itulah harapanya...tq tuan me...

hafszach said...
This comment has been removed by the author.
hafszach said...
This comment has been removed by the author.
hafszach said...

Org2 cina takkan kaya raya kalau pemimpin, pembesar serta pihak penguatkuasaan melayu tak ambil Rasuah... ( * sila nafikan fakta aku ni )

So jgn salahkan bangsa cina di atas segala perbuatan mungkar yg dilakukan oleh pemimpin dan penguasa melayu, sesiapa pun kalau bebas memberi rasuah utk memajukan perniagaan halal atau haram mereka akan melakukan pekara yg sama jugak..

Aku berbangsa melayu.. tapi bagi aku apalah sangat yg nak dibanggakan dgn bangsa aku kalau segala perbuatan mungkar seperti rasuah dan pecah amanah menjadi darah daging bangsaku..

Bagi aku bangsa melayu akan selalu dipandang hina dalam segala segi selagi mana mereka masih tidak berpegang sepenuhnya dgn Al-quran dan Hadith Rasulullah serta mendaulatkan hukum Allah..

Belajarlah sejarah silam ( tamadun2yg dimusnahkan Allah )

Sejarah umat para Nabi dan rasul terdahulu sebelum kedatangan Rasulullah.. semuanya Allah musnahkan kerana mereka menolak ajaran para nabi/ rasul sama ada menolak secata total atau menerima sebahagian dan menolak sebahagian yg lain dari hukum Allah...

Sekarang bangsa melayu perlu muhasabah diri..!!

Adakah kita menerima secara total segala hukum Allah tanpa sebarang tentangan..?? atau pun kita menerima sebahagian dari hukum Allah dan menolak sebahagian yg lain yg kita rasakan tidak besesuaian dgn zaman yg serba canggih ni dgn mengunakan logik akal..( mcm Tun Mahathir Kutty Mohamad )

Jika kita menerima sebahagian dan menolak sebahagian dari hukum Allah maka kita ini tak ubah seperti kaum yahudi..

Kerajaan Rom, Babylon, macedonia, pompei dan firaun musnah kerana mennetang Allah..

Qorun musnah ditelan bumi kerana menerima sebahagian hukum allah cuma menolak hukum berzakat sahaja..

walaupun menerima segala hukum Allah tetapi dgn hanya menolak hukum zakat, Qarun ditelah oleh bumi.. cuba kita bayangkan bagaimana pula kita nasib bangsa melayu sekarang ni yg menolak lebih banyak hukum Allah berbanding dgn Qorun..

Kembalilah kita semua wahai bangsa melayu dgn menerima sepenuhnya ajaran Rasulullah serta berhukum dgn hukum Allah tanpa sebarang bantahan dan penolakan secara kasar mahu pun lembut kerana Allah mengetahui apa yg tersembunyi di dalam hati dan sanubari kita..

segala mesibah yg melanda ke atas golongan remaja kita dewasa ni adalah sebahagian dari hukuman Allah ke atas kita yg telah lebih 50 tahun menolak utk berhukum dgn hukum Allah..

bencana kerosakan Akhlak yg melanda dikalangan remaja melayu kini telah merebak ke atas golongan tua bangsa melayu... tunggulah musibah yg lebih dahsyat 10 atau 20 tahun mendatang jika kita masih terus menerus menafikan segala hukum Allah yg wajib dilaksanakan ke atas setiap batang tubuh bangsa melayu muslim..

CheNal said...

slm,
teruskan dengan nukilan dan pendapat kearah menyedarkan bangsa kita yang kini telah hilang arah dan tiada perpaduan. Perlu difikirkan apa akan jadi keatas nasib cucu2 kita dikemudian hari andainya kehilangan kuasa untuk memerintah.
Mereka makin kaya . . . kita pulak makin kaya dengan hasad dengki dan berpecah belah . . bak kata perpatah bersatu kita teguh . . bercerai kita akan roboh selama2nya.

Wslm.

gagasan_warisan said...

terima kasih atas komen anda semua...

azman29 said...

bagus betul orang melayu kalau bercakap , tapi bila kena huloq sikit dah gadai negeri,sbb tu kaw. majoriti melayu cina boleh menang tapi kaw. majoriti cina jangan harap.

fauziah eriza said...

wah china memang begitu sesama mereka adik beradik saja saling terkam apalagi yang lain..

Anonymous said...

Good write-up. Ӏ definitеly love this site. Thanks!



Feel free to visit my wеb blog ... iphone repair bangsar

Anonymous said...

Thiѕ is а topіc that iѕ neаг tо mу hеart.
.. Τhank you! Eхаctly ωheгe are your сontact ԁetаilѕ though?


Taκe a loοk at mу ωebsitе :: http://iphonerepairkl.my/

Anonymous said...

Hi! Thіs is mу first viѕit to youг blog!
We are a team оf νolunteers and startіng a new projeсt in a community in the sаme nіche.
Your blog provided uѕ beneficial іnfoгmation tο ωorκ on.
You have done a οutstanԁing job!

Here is my webpage: wiredtree dedicated server review