Monday, July 28, 2008

HIDUP UMNO


Share/Bookmark By samuraimelayu on July 28, 2008 7:02 PM from chedet.com

Salam AYAHANDA RAKYAT Tun,UMNO dan MELAYU tidak boleh dipisahkan
Izinkan,
60 tahun zaman kegemilangan Rumah Besar pusaka orang melayu akan lenyap jika pucuk pimpinan yang tiada bermaruah kini terima cadangan Tok guru Nik Aziz membubarkan parti masing2 dan tubuh party baru.


Apakah party keramat yang diasaskan oleh tok nenek orang melayu sudah rapoh dimakan dek anai-anai dan roboh kerana perjuangan nya yang tidak relevan bagi generasi mendatang melayu?

Kenapa mesti dipersalahkan party UMNO yang telah mashur dan dikenali diseluruh dunia sebagai party politik yang kuat dan kukuh hanya kerana KEGAGALAN pucuk pimpinan menerajuinya dengan penuh amanah dan bertangung jawab?

Tidakkah BOLEH kedua2 party mengambil tindakan yang lebih rationale dan berpandangan hadapan dan bukan kerna ‘marahkan nyamuk, bakar kelambu’? Kalau kaum melayu yang berbilang suku , loghat dan budaya boleh berpadu dalam satu rumpun bahasa dan budaya dan menganuti satu ugama, mengapa dalam politik melayu harus ‘bermazhab’?

Tak perlulah untuk bermuzakarah kerna kedua2 ‘party’ melayu Muslim ini berlainan bahan ‘makanan’nya dan peradaban politiknya.
Bagi UMNO tidak payah nak bakar kelambu, spray saja ‘SHELLTOX‘ pada bapak nyamuk’ pembawa penyakit itu! Kemudian bersihkan rumah besar UMNO dan bina pula masjid besar UMNO dan jemput semua orang melayu termasuk saudara Muslim PAS dan PKR bersama mengerjakan solat ‘perpaduan’.

Bagi PAS, sebagai party ranting kepada UMNO seketika dahulu, kembalilah kepada pohon asalnya. ‘Berjuanglah dalam satu GELANGGAN untuk kepentingan bangsa dan ugama’ KEPADA AHLI DAN PEMIMPIN2 UMNO, KESIHANILAH KEPADA ROH2 ARWAH PEJUANG UMNO YANG TERDAHULU DARI KITA DAN SINGKIRKANLAHPEMIMPIN YANG LEMAH DAN TIDAK MAMPU MENJUNJUNG FALSAFAH PERJUANGAN BANGSA MELAYU DITANAH MELAYU YANG BERTUAH INI.

HENTIKANLAH LAYANAN KEPADA TUNTUTAN DAN KERENAH MEREKA YANG SEKARANG BERANI MENCABAR KETUANAN DAN KEDAULATAN BANGSA MELAYU.KINI MATA KAMI NAIK SEPET DIBUATNYA MELIHAT PAPAN TANDA ‘SONGSANG’ DIPULAU DAP MEMERINTAH ( PULAU KUBU KUAT PAKLAH)
BETAPA HORMATNYA KETUA MENTERI DAN JUAK2NYA MENCABAR KEWIBAWAAN PEMIMPIN MELAYU PULAU PINANG YANG DIKETUAI OLEH ‘NONE OTHER THAN THE SLEEPING PRINCE OF BEETLENUTS’ APPARENTLY NOT ONE WORD OF CAUTION WAS DIRECTED TO THE STATE GOV’T!

INILAH PADAHNYA BILA PEMIMPIN MELAYU MEMBERI MUKA KEPADA MEREKA YANG TIDAK MENGENAL ERTI KESYUKURAN ATAS KEMAKMURAN YANG DIBERIKAN OLEH ORANG MELAYU KEPADA MEREKA.

ADAKAH UMAT MELAYU DITANAH TOK MOYONGNYA SENDIRI AKAN MEMBIARKAN PEMIMPIN MELAYU YANG KURANG UPAYA DAN TUNJUK HORMAT KEPADA KEPIMPINAN PARTY ‘SEPUPU’ PAP MENDUKUNG PANJI PANJI BUMI BERTUAH?
TEPUK DADA DAN TANYA SELERA.MELAYU TAK HILANG DIDUNIA BUKAN DENDANGAN TETAPI LANDASAN PERJUANGAN!

Al fatihah, Amin yarrobal aalamin.


Share/Bookmark

No comments: