Tuesday, January 12, 2010

Melancong atau Melencong


Share/Bookmark Berita semalam menyatakan bahawa hampir 39,000 warga india yang datang melawat Malaysia hilang dan tidak dapat dikesan setelah visa mereka tamat.
Sebelum ini isu warga cina pun sama hampir berpuluh ribu yang masuk sampai masa tidak keluar dan hilang. Kemanakah mereka ini semua?????

Belum cerita lagi tentang warga indonesia , mynmar, vietnam burma negro dan macam2 lagik yang masuk tidak mahu keluar atau suka2 dia nak masuk dan keluar dari Malaysia ini. Dia ingat Malaysia ni bapak dia punya!!!!!!

Kebanyakan warga cina menjadi china doll di pusat2 hiburan dan rumah-rumah urut dan tidak kurangnya warga india pun menjadi pelacur2 murahan dan bekerja di restoran-restoran india yang dari luaran nya macam restoran mamak.

Pendatang-pendatang ini lah yang banyak menyusahkan rakyat Malaysia dengan jenayah-jenayah yang mereka lakukan.

Bagi bangsa cina , india dan indonesia setelah beberapa tahun duduk di sini dan mengaut hasil kekayaan Malaysia maka berbondong-bondong lah meraka ke Putrajaya untuk memohon kerakyatan atau memohon penduduk tetap (PR).

Apakah tindakan kerajaan untuk mengatasi perkara ini????? apakah alasan mereka untuk meluluskan permohonan pendatang2 ini????? Kerajaan harus bertegas!!!!!!

Punca utama adalah disebabkan tambang murah yang ditawarkan untuk keluar masuk ke Malaysia hanya dari 0.99 sen sahaja....kemudian ditambah lagik dengan kolej2 swasta yang ntah apa2 kursus ditawarkan untuk belajar disini.....dan ditambah lagi dengan program2 pelancongan tetapi apakah kita perlu menyalahkan perkara ini ??????

Harap pihak kementerian yang terlibat tidak terlalu mudah untuk memberi taraf kerakyatan dan PR kepada mereka2 ini.

Kesannya adalah sangat berbahaya dan rugilah rakyat Malaysia terutama bangsa Melayu. Apabila mereka2 ini dapat kerakyatan perangai kebanyakan macam Hindraf macam DAP macam celaka lah senang cerita.....duk mintak itu dan mintak ini.....samalah macam paderi India (gambar bawah) yang duk sibuk nak guna kalimah Allah dalam terbitan majalah mereka....





Share/Bookmark

2 comments:

Blogsafar said...

suka-hati tok kit mereka.datang murah.nak jadi warga negara di Bumi Bertuah.mengapa ini Bumi Bertuah? banyak hasil bumi yang di Tanah Melayu ni.

Berani benar mereka mencari pasal dengan Orang Melayu.marilah kita tentang untuk kebaikan bersama.

gagasan_warisan said...

Mereka ambil kesempatan atas peluang yang ada...siapa yang beri peluang???? Rakyat juga terlibat dalam memberi ruang dan peluang kepada mereka2 ini termasuk laa kita semua.