Wednesday, July 28, 2010

TONY PHUA


Share/Bookmark
Penangan nasihat dari Tony Phua penasihat  ekonomi DAP Selangor supaya hak Hartanah Melayu di hapuskan atas alasan untuk menarik pelaburan dan supaya adanya persaingan. Sebelum ini juga pernah  ada suara dari syarikat hartanah mereka menyuarakan ketidakpuasan hati tentang diskaun yang diterima oleh bumiputra sedangkan hakikatnya mereka telah mengaut hampir kesemua tetapi masih tidak berpuas hati.

Dalam syarikat2 swasta milik bangsa cina Melayu hanya sebagai Pengerusi itupun sebab untuk mendapatkan  tender-tender kerajaan dan hanya untuk mengaburi dan bermain silap mata dalam dunia perniagaan. Selebihnya adalah bangsa cina dipihak pengurusan tertinggi. Melayu???? jadi kerani atau despacth dan paling tinggi pun executife tahap pekak punya.....nak bagi jawatan-jawatan tinggi pada melayu jangan harap!! Executive melayu yang ada degree pun gaji sama ngan typist bangsa cina yang SPM takat S.A.P tapi pandai menaip dan menggunakan komputer.

Inilah sebenarnya yang DAP inginkan dalam pemerintahan mereka sama rasa sama rata tapi hakikatnya mereka ingin menyekat hak-hak bumiptra. DAP dan PAP adalah sama...matlamat niat dan tindakan adalah sama cuma keadaan sahaja yang berbeza.

Ini juga adalah disebabkan perpecahan yang berlaku pada bangsa Melayu seperti apa yang dikatan oleh Tun Mahathir tidak mustahil kuasa melayu akan hilang disebabkan telah berpecah kepada 3.

Islam tak perlu menanti keredhaan orang kafir untuk bangkit, tapi Islam boleh bangkit dari celah-celah kekufuran dan kemunafikkan InsyaAllah...maka bersatu itu adalah kewajipan.

Share/Bookmark

2 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum,

Cuba google tajuk - BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA ASWJ. Insyallah kita akan faham mengapa bangsa ini ingin diperhambakan mereka...

FAKEH KHALIFAH SAKA

gagasan_warisan said...

Waalaikumsalam...

terima kasih tuan faken akan dirujuk.