Sunday, May 30, 2010

PEMBANGUNAN SEMULA KAMPUNG BARU..


Share/Bookmark Mengapa  perlu 40% untuk bukan bumi dalam pembangunan semula Kampung Baru Kuala Lumpur sedangkan dalam mana-mana pembangunan dikawasan bukan bumi tidak pernah dimasukkan kuota untuk bumi dan kalau dimasukkan kuota untuk bumi tetap bumiputera tidak mampu untuk memiliki aset/hartanaha dikawasan tersebut.

Menteri Wilayah menjamin hak melayu takan hilang sedangkan hanya beza 10% sahaja peratusannya melebihi bukan bumi....sampai bilakah jaminan ini???? 10 tahun..50 tahun atau 100 tahun?????

Kampung Baru ini adalah sejarah dan nostalgia bagi org2 melayu mengapa perlu dibuka pada bukan bumi???!!!!! untuk bersaing????? tak cukup lagi kah persaingan mereka pada Tanah Melayu ini????? Gunung telah diambil...tanah tinggi juga telah diambil....tanah lombong mereka telah ambil.....tanah rata lagik la.....

MEB pula tidak menyentuh hak bumi dan ini sangat membimbangkan biasiswa pula telah dibuka 45% untuk bukan bumi....

Sedangkan parti komponen BN masih celaru....Hulu selangor undi dari bangsa cina tersangatlah kurang tetapi mereka tetap dapat bantuan begitu juga di Sibu BN kalah mereka tetap dapat bantuan.....MIC dengan masalahnya..MCA pun begitu...pihak parti pembangkang Cina semakin kukuh....jgn disentuh sikit pun tetang hak mereka kompom  DAP, Gerakan,MCA dan persatuan2 mereka akan dengan lantangnya membantah dan menghukum kerajaan. Begitu juga dengan bangsa India.....

Apapun semoga 1 Malaysia tetap mengutamakan, mementingkan dan menjaga hak orang2 melayu dan bumiputera....kerana ini adalah Tanah Melayu disamping tidak melupakan hak bangsa2 lain di Malaysia ini..!!!
Share/Bookmark

1 comment:

Raziff Lokman... said...

Apabila keuntungan peribadi menjadi ukuran, itulah penyebab kedangkalan pemikiran pemimpin2 yang lupakan bangsa dan asal-usul mereka.