Tuesday, September 2, 2008

MENGAPA PERLU MOHON MAAF.....?????


Share/Bookmark UMNO minta maaf kenyataan Ahmad – TPM

KUALA LUMPUR 2 Sept. – UMNO hari ini memohon maaf atas kenyataan berbau perkauman yang dibuat oleh Ketua Bahagian Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail semasa kempen pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh bulan lepas.
Permohonan maaf itu dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Timbalan Presiden UMNO dengan menegaskan, parti amat sedih dengan kenyataan yang dikeluarkan tersebut dan tindakan terhadap Ahmad akan diputuskan pada mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) parti itu akan datang.


Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada Sabtu lepas memberitahu, Ahmad mungkin tidak bermaksud dengan apa yang dikatakan.
Pemimpin-pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) juga melahirkan rasa kesal dengan tindakan Ahmad mengeluarkan kenyataan tersebut.


Pemimpin MCA, Datuk Dr. Fong Chan Onn pula mencadangkan agar Ahmad dikenakan tindakan di bawah Akta Hasutan 1948.

Baca seterus di Utusan.com.my

Ulasan.

Hairan hari ini TPM yang memohon maaf atas kenyataan Datuk Ahmad Ismail semasa PRK Permatang Pauh yang lepas dan Datuk Fong Chan Onn mencadangkan agar Ahmad dikenakan tindakan di bawah Akta Hasutan 1948.

Sedangkan hari ini pelbagai pihak mempertikaikan hak-hak orang Melayu, mempertikaikan Raja-Raja Melayu, Perlembagaan dan Agama Islam tiada siapa pun memohon maaf pada orang-orang melayu, tidak dijaga langsung perasaan orang Melayu semua perkara tentang Melayu dan Islam nak dipertikaikan. Tiada pula tindakan dibawah Akta Hasutan 1948.

Kita pula yang nak jaga hati mereka sahaja konon atas perpaduan tetapi meraka pula bagaimana??????

Apabila orang Melayu mengatakan sesuatu yang sensitif dikatakan "racist" hairan bin ajaib bukan??????

Tetapi hari ini rata-rata bangsa lain mempertikaikan Perlembagaan dan sebagainya yang menyentuh hak-hak orang Melayu, Raja-Raja Melayu tidak lah dikatakan "racist" tetapi sebaliknya dikatakan pula untuk mencari keadilan dan kesemarataan.

Bangsa lain diberi keutamaan seolah-olah mereka hidup lebih susah dari Bumiputera, tanah sewenang-wenangnya diberikan oleh kerajaan Negeri demi kepentingan dan alasan apapun kita tak pasti.

Apa dah jadi dengan Malaysia Tanah Airku??????? sedih....

Ya Allah selamatkan bumi Malaysia yang tercinta dari dirampas secara halus...berikan kekuatan pada bangsa Melayu dan Pemimpin-pemimpin Melayu, Kau satukan lah hati-hati kami dan berikan kasih sayang antara kami demi Agama Bangsa dan Tanah Air ini.........Amin Ya Rabbal A'lamin



Share/Bookmark

No comments: